ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ – ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ | ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ - ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ - ΕΙΔΙΚΗ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗ | ☎ 210 9738881 (ΑΘΗΝΑ) - 6985028772 (ΙΚΑΡΙΑ)

Η Εργοθεραπεία είναι η θεραπεία ατόμων σωματικών και ψυχιατρικών διαταραχών μέσω της εμπλοκής τους σε αξιόλογες και κατευθυνόμενες δραστηριότητες, με σκοπό να βοηθήσει τα άτομα να επιτύχουν το μέγιστο επίπεδο λειτουργικότητας και ανεξαρτησίας σε όλους τους τομείς της ζωής τους.

 

Η Εργοθεραπεία είναι η θεραπεία ατόμων σωματικών και ψυχιατρικών διαταραχών μέσω της εμπλοκής τους σε αξιόλογες και κατευθυνόμενες δραστηριότητες, με σκοπό να βοηθήσει τα άτομα να επιτύχουν το μέγιστο επίπεδο λειτουργικότητας και ανεξαρτησίας σε όλους τους τομείς της ζωής τους.

Η παιδιατρική εργοθεραπεία είναι ένας τομέας της εργοθεραπείας που παρέχει υπηρεσίες σε παιδιά με στόχο την εκτέλεση και την συμμετοχή του παιδιού σε όλους τους τομείς έργου. Ο Εργοθεραπευτής αξιολογεί τα προβλήματα εκτέλεσης και συμμετοχής του παιδιού στους τομείς έργων, τις δεξιότητες εκτέλεσης στις δραστηριότητες μέσα απο τις κλινικές παρατηρήσεις και τα αξιολογητικά εργαλεία. Αφού ολοκληρωθεί η αξιολόγηση, ο εργοθεραπευτής σχεδιάζει και οργανώνει απο κοινού με την οικογένεια ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα για την λειτουργική ανεξαρτητοποίηση του παιδιού.  

Οι βασικοί τομείς στους οποίους παρεμβαίνει ο εργοθεραπευτής είναι:

  • Οι δραστηριότητες καθημερινής ζωής

Σίτιση, ένδυση-απόδυση, τουαλέτα, προσωπική υγιεινή, μετακινήσεις –μεταφορές

  • Οι προσχολικές και σχολικές δραστηριότητες

Σχολείο, διαχείριση χώρου, εκπαιδευτικές δραστηριότητες

  • Οι δραστηριότητες παιχνιδιού - ψυχαγωγία

Είδη παιχνιδιού, οργάνωση του ελεύθερου χρόνου, κοινωνικές δραστηριότητες.

 

Οι δεξιότητες εκτέλεσης είναι:

  • Οι αισθητηριακές δεξιότητες

Οι αισθητηριακές δεξιότητες είναι αυτές που είναι αναγκαίες για την αισθητηριακή ολοκλήρωση. Η αισθητηριακή ολοκλήρωση είναι μια νευρολογική διαδικασία στο κεντρικό νευρικό σύστημα που οργανώνει τις αισθήσεις τόσο απο το σώμα όσο και απο το περιβάλλον ώστε να μπορούμε να λειτουργούμε αποτελεσματικά. Τα αισθητηριακά συστήματα είναι το αιθουσαίο, το ιδιοδεκτικό, το απτικό, το οπτικό, το ακουστικό, το γευστικό και το οσφρητικό, τα οποία είναι υπεύθυνα για την παραγωγή των προσαρμοστικών αντιδράσεων του σώματος στο περιβάλλον.

  • Οι κινητικές δεξιότητες

Αδρή κινητικότητα, ενδυνάμωση, έλεγχος της κίνησης, αμφίπλευρη οργάνωση, λεπτή κινητικότητα, οπτικοκινητικός συντονισμός, γραφοκινητικός συντονισμός.

  •  Οι αντιληπτικές- γνωστικές δεξιότητες

Συγκέντρωση, διάρκεια προσοχής, οργάνωση μάθησης, βραχυπρόθεσμη και μακροπρόθεσμη μνήμη, μνήμη εργασίας, αναγνώριση συμβόλων, σχημάτων και χρωμάτων, οπτική αντίληψη, προσανατολισμός στον χρόνο και στο χώρο, προμαθηματικές έννοιες.

  •  Οι ψυχοκοινωνικές δεξιότητες

Αυτοέλεγχος, πρωτοβουλία, έκφραση συναισθήματος, συμμετοχή σε ομαδικά παιχνίδια, κοινωνική ενσωμάτωση, κοινωνική συμπεριφορά, κατανόηση κοινωνικών κανόνων, διαχείριση χρόνου.

 

 

ΨΥΧΟΚΙΝΗΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ

ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ

(18 μηνών)

 

 Στάση σώματος και αδρή κινητικότητα

Το παιδί σας μπορεί να περπατήσει καλά μεταφέροντας ένα παιχνίδι;

NAI                                             OXI

Το παιδί σας ανεβαίνει τις σκάλες περπατώντας με υποστήριξη;

NAI                                             OXI

Το παιδί σας μπορεί να ανέβει στο καρεκλάκι μόνο του;

NAI                                             OXI

 

Οπτική αντίληψη και λεπτή κινητικότητα

Το παιδί σας κατασκευάζει ένα πύργο με τρία τουβλάκια;

NAI                                             OXI

Το παιδί σας δημιουργεί μουντζορογραφήματα με γραμμές;

NAI                                             OXI

 

Κοινωνική συμπεριφορά και παιχνίδι

Παίζει παράλληλα με το άλλο παιδί αλλά το κάθε παιδί σε διαφορετική δραστηριότητα;

NAI                                             OXI

Μιμείται ενήλικα σε απλές καθημερινές δραστηριότητες, όπως το διάβασμα ενός βιβλίου, το σκούπισμα του δαπέδου;

NAI                                             OXI

 

Φροντίδα εαυτού και αυτονομία

Το παιδί σας κρατά το κουτάλι και φέρνει λίγο φαγητό στο στόμα του;

NAI                                             OXI

Το παιδί σας μπορεί να κρατήσει το ποτήρι με τα δυο χέρια του χωρίς να χύσει πολύ νερό;

NAI                                             OXI

Βοηθά στο ντύσιμο και στο γδύσιμο βγάζοντας τα παπούτσια του, τις κάλτσες και το καπέλο;

NAI                                             OXI

 

(2 ετών)

 

Στάση σώματος και αδρή κινητικότητα

Το παιδί σας περπατά ανεξάρτητο;

NAI                                             OXI

Περπατά πατώντας σε όλο το πέλμα;

NAI                                             OXI

Κλωτσάει την μπάλα;

Ανεβοκατεβαίνει τις σκάλες με τα δύο πόδια σε κάθε σκαλοπάτι στηριζόμενο κάπου;

NAI                                             OXI

Το παιδί σας μπορεί να ανέβει στο καρεκλάκι μόνο του;

NAI                                             OXI

 

Οπτική αντίληψη και λεπτή κινητικότητα

Το παιδί σας μπορεί να κατασκευάσει ένα πύργο με τέσσερα ή περισσότερα τουβλάκια;

NAI                                             OXI

Το παιδί σας προτιμά να χρησιμοποιήσει το ένα χέρι περισσότερο απο το άλλο;

NAI                                             OXI

Βλέπει εικονογραφημένα βιβλία με ευχαρίστηση και γυρίζει τις σελίδες μια την φορά;

NAI                                             OXI

 

Κοινωνική συμπεριφορά και παιχνίδι

Το παιδί σας ενθουσιάζεται με την συντροφιά των άλλων παιδιών;

NAI                                             OXI

Το παιδί σας μιμείται την συμπεριφορά των άλλων, κυρίως ενηλίκων και μεγαλύτερων παιδιών;

NAI                                             OXI

 

Φροντίδα εαυτού και αυτονομία

Τρώει κανονική τροφή με κουτάλι αυτόνομα;

NAI                                             OXI

Χρησιμοποιεί παιδικό ποτηράκι;

NAI                                             OXI

Βγάζει τις κάλτσες και τα παπούτσια του;

NAI                                             OXI

 

Με εκτίμηση,

Η Εργοθεραπεύτρια

Τσιαβού Παναγιώτα

 

Συνεργαζόμαστε με όλα τα ασφαλιστικά ταμεία


Υπάρχει συνεργασία με όλα τα δημόσια ασφαλιστικά ταμεία, με βασική προϋπόθεση να είναι σε ισχύ γνωμάτευση – έγκριση από δημόσιο φορέα (νοσοκομείο, γιατρούς του δημοσίου, κέντρο ψυχικής υγείας) καθώς και συνεργασία με ιδιωτικούς φορείς ασφάλισης.