Μερικές ασκήσεις που μπορούμε με ευχάριστο τρόπο να παίξουμε με τα παιδιά μας ενισχύοντας την ακουστική αντίληψη, δεξιότητα αρκετά σημαντική για την μάθηση:
- Γράφουμε τα γράμματα της Α-Β με κεφαλαία και δίπλα στα κεφαλαία τα μικρά τα κόβουμε γα μικρά χαρτάκια τα τυλίγουμε χωρίς να φαίνονται και τα τοποθετούμε σε ένα μικρό κυπελάκι τα ανακατεύουμε και παίρνουμε ένα εμείς και ένα το παιδάκι μας.. ζητάμε λέξη που αρχίζει με αυτό τον ήχο…
- Λέμε την Α-Β πρέπει το παιδί μας να πει stop σε έναν ήχο- γράμμα και από αυτό τον ήχο να σκεφτούμε όνομα, πράγμα, ζώο, φρούτο ή ότι άλλο μπορούμε.
- Ζάρι και ομάδες: επιλέγουμε μια ομάδα (για παράδειγμα ρούχα, παιχνίδια, φρούτα…κτλ), ρίχνουμε το ζάρι και ό,τι αριθμό φέρουμε να πούμε τόσες λέξεις από την ομάδα που έχουμε προεπιλέξει.
- Γράφουμε (α,ο,ι)… Σε μικρά χαρτάκια τα τυλίγουμε να μην φαίνονται και τα τοποθετούμε σε μικρό κύπελο… ακολουθούμε την διαδικασία της πρώτης άσκησης, μόνο που τώρα πρέπει να σκεφτούμε λέξεις που τελειώνουνε σε αυτούς τους ήχους. Μπορούμε για να το βοηθήσουμε αν έχουμε και κάποιες καρτούλες… από αντικείμενα, ζωα ή άλλη ομάδα που υπάρχει… και ανάλογα τον ήχο που τυχαίνει να βρίσκει ποια εικόνα τελειώνει σε αυτό τον ήχο.
- Κόβει εικόνες από περιοδικά ή προσπέχτους λέγοντας έναν ήχο …(για παράδειγμα μια σελιδα προσπεχτους με φρούτα να βρει ποια φρούτα αρχίζουν με τον ήχο (μ)… όπως μήλο…κτλ).
Η ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΡΙΑ